Wednesday, August 24, 2011

susah sangat kah.....

nie n3 sengal....tak mau tulis panjang....luahan rasa jaa....

situasi..pagi tadi.....
bos: nah tambah keja lagi....(bos senyum)
saya: okie bos tq..(membalas senyum bos) menerima kerja dengan rela hati dan tangan....
saya: belek2 kertas yang bos bagi..j/k latihan lagi....hantar pada 24 Ogos 2011..haisshhh.....so dengan blurnya p tanya orang2 yang patut tanya....
saya.okie dapat maklumat skit2...selama 3 bulan amik potforlio ni...nie baru la gelabah babun nak belek2 fail...nak cari invois bagai..nak cari mcm2...
saya: p tanya x-setiausha yg juga ajk untuk mintak tolong bagi maklumat2 lengkap....tp hati  saya rasa dia mcm berat nak tolong sebab dia bz....(responds halus tu buat saya sentap)(saya lagi bz tau....janji ngan bos sampai lani tak tepati) kebetulan time saya nak tanya2 ada call yang perlu dia layan. saya beredar lah...saya tak suka orang tak ikhlas membantu.(kalu orang bersungguh nak tolong mesti dia mai followup balik kan......)
saya: duduk dalam bilik...temenung sekejap....cuba kembali mengingatkan diri untuk bertabah dengan dugaan.

persoalannya...susahkan sangatkah memberi pertolongan kepada pegawai yang tak reti mcm saya.....ingat jadi pegawai ni semua pandai ekk....pegawai pun kena belajar....kalu saya pandai saya tak mintak tolong orang lah...

persoalan lagi.....style apakah yang perlu digunakan agar tidak rasa beban dengan permintaan saya.permintaan saya selalu tak menjadi priority....lembik sangat kah saya sebagai ketua.....or saya yang penting diri...
lately Allah bagi  saya boleh rasa orang ikhlas ke tak ikhlas bila saya arah buat kerja,,,saya rasa saya sudah cukup beradap untuk dalam menyuruh sesuatu......sebab tu bos selalu bising kat saya sebab saya tak pandai memimpin....:(((  saya bukan jenis perongoihhh...suruh itu inii tanpa adap..tak nak buat tak pa saya buat

persoalan lagi.....sebab pregnant?saya time sarat dan awal mengandung tak der la nak annoyed dengan orang mintak tolong...walaupun pada ketika itu letihnya Allah aje tau... bila kita tolong orang kita add value pada orang itu...kita dapat pahala....saya faham  dan tak nafi orang mengandung banyak ragam...tp tolong control boleh...??

persoalan lagi....sebab bz...?saya juga bz...sampai kerja hakiki tak buat...sampai janji report ngan bos tak tertunai lagi....(jauh la tergolong dari glongan munafik) kerja2 hakiki memang lintang pukang....sib la ada pembantu yang tolong keep updated.kalu ikut hati memang saya tak nak pegang apa2 pun melainkan tugas hakiki...hakikatnya saya kena jadi multitasking...

saya masih respect perbezaan umur dari pangkat...saya rasa saya tak pernah letak gap pangkat untuk bergaul dengan semua..still diorang moody bila diarah,,,......nak suruh saya jadi hantu ka kat sini....

akhir sekali saya terasa mcm nak keluar dari sini.....bos....let me go please.....:(












No comments: